2025-05-10, 00:11
(2025-05-10, 00:07)Gandzia napisał(a): Propozycje zmian nazw techów:
Superlotniskowce (II) (wym. Lotniskowiec III, Budowa wielkich kadłubów okrętowych) - budowa lotniskowców trwa o rok krócej - trudność: 10 PN
Modułowa budowa lotniskowców, Zaawansowany przemysł stoczniowy, Doświadczeni stoczniowcy - ogólnie cokolwiek, co nie brzmi jak tech pozwalający budować dany typ okrętu
Kolej (I) - zapewnia +1WP w trzech dowolnie wybranych prowincjach połączonych lądowo ze stolicą (mających mniej niż 10 WP). Umożliwia budowanie traktów. - trudność: 10 PN
Autostrady, Kolej dużych prędkości
Nazwy spoko.
Co do Kolonizacji...
Cytat:Pytanie: czy te dwa techy się kumulują, tj. czy po zbadaniu Kolonizacji I mogę mieć ciastko (skolonizowaną jedną prowincję) i zjeść ciastko (+2 WP)Kolonizacja III jest wymagana by uruchomić Kolonizację wewnętrzną. Chodzi o to by mieć możliwość kolonizowania 4 prowincji (co najmniej), ale z jakiś przyczyn móc zrezygnować z tego - np z powodu wieloletniej wojny blokującej kolonizację morską, gdy na lądzie już się miejsce skończyło. Ewentualnie myślałem by skalować ilość WP do potencjalnych kolonizowanych prowincji -> /2 czy cuś.
Kolonizacja X - +1 kolonizowana prowincja co turę - trudność: 6 * poziom
Kolonizacja wewnętrzna (IV) (wym. Kolonizacja III) - wyrzekając się kolonizowania, dodajemy co turę +2 WP w prowincji z najmniejszą liczbą WP - trudność 20 PN
Kolonizacja wewnętrzna jest opcją standaryzacji, ewentualnie można ją też potanieć. Ale nie ma być dodatkowym sposobem na dwa razy tyle ciastek, grubasie!