2025-11-19, 15:53
Mi się uplanszówkowienie nie podoba, ale wiadomo że to tak jak będzie wolał kolejny MG, a toto to tylko rzucanie pomysłów w nadziei że się spodobają woli większość.
Ale mam następujący konzept (wciąż, nawet nie czytając obecnych zasad
):
-> TECHY.
Koszty techów generacyjnych (wojska lądowe X, czołg X etc. TAK, ale już NIE przemysł X / rakieta balistyczna X) zwiększają się dwukrotni, jeśli się nie posiada w turach badania przynajmniej dwóch aktywnych jednostek obecnej najwyżej generacji. Nie dotyczy generacji 0->I.
Przykład: jeśli badasz flotę V, a nie posiadasz przynajmniej 2niIV / 2krIV, to koszt badania jest dwa razy wyższy.
Trick: celowo tak to jest zapisane, że można kupić jednostki niższych poziomów od kogoś, wcielić u siebie na służbę i mieć bonus.
-> Modernizacja:
-> Jawność armii. Tu jestem najmniej przekonany, może większa ziarnistość? (1-20?) Dodanie odpowiednich akcji wywiadowczych, które mogą pomóc w poprawie jakości danych z informacji ogólnych?
-> Niezbędnik, ale to już klasycznie jakbym był zaangażowany w prowadzenie edycji. Bo każdy MG dobiera sobie czasy, generacji i koncepty, to jest chyba najbardziej indywidualne, wiadomka.
Mam jeszcze parę innych konzeptów szczegółowych, częściowo przedstawianych już tutaj kiedyś, zanim zachorowałem pierwszy raz, ale to sobie można poczytać.
Ale mam następujący konzept (wciąż, nawet nie czytając obecnych zasad
):-> TECHY.
Koszty techów generacyjnych (wojska lądowe X, czołg X etc. TAK, ale już NIE przemysł X / rakieta balistyczna X) zwiększają się dwukrotni, jeśli się nie posiada w turach badania przynajmniej dwóch aktywnych jednostek obecnej najwyżej generacji. Nie dotyczy generacji 0->I.
Przykład: jeśli badasz flotę V, a nie posiadasz przynajmniej 2niIV / 2krIV, to koszt badania jest dwa razy wyższy.
Trick: celowo tak to jest zapisane, że można kupić jednostki niższych poziomów od kogoś, wcielić u siebie na służbę i mieć bonus.
-> Modernizacja:
Cytat:Modernizacja - koszt to różnica poziomów + 1mln $, ew. koszt specjalizacji, patrz: zasady gryNie zgodzę się z tym, że nie da się modernizować np. dywizji pancernej. T-91 Twardy to niby to samo co T-72 w bazowej wersji, a różni się diametralnie. A broń/szpej piechoty organicznej w dywizji? A modernizacja obrony plot, ppanc; a łączność; a drony/ich brak; a komputery (np. balistyczne), etc...
Można modernizować wszystkie typy jednostek które mają poziomy. Koszt modernizacji nie może być ujemny.
-> Jawność armii. Tu jestem najmniej przekonany, może większa ziarnistość? (1-20?) Dodanie odpowiednich akcji wywiadowczych, które mogą pomóc w poprawie jakości danych z informacji ogólnych?
Cytat:Jawność armii w Informacjach Ogólnych
W <<Informacjach ogólnych>> należy aktualizować liczbę wojska z dokładnością do 5 jednostek floty (podział na ciężkie i lekkie), 5 jednostek lotniczych, 10 jednostek lądowych (bez milicji).
Przykład:
Abacja posiada 6 niII, 3krI i 1paI z floty; 3 bII, 5mII, 3sI i 1ST z lotnictwa; 22mil, 2pancIII, 4piechIIIzmot, 12piechIII, 20piech0 z wojsk lądowych.
Zapisujemy to jako: 5-10 lekkiej floty, 0-5 ciężkiej floty, 10-15 jednostek lotniczych, 30-40 jednostek lądowych.
-> Niezbędnik, ale to już klasycznie jakbym był zaangażowany w prowadzenie edycji. Bo każdy MG dobiera sobie czasy, generacji i koncepty, to jest chyba najbardziej indywidualne, wiadomka.
Cytat:Artyleria tylko jako ciężka - oblężnicza i nadmorska. Artyleria dywizyjna występuje jako organiczny skład dywizji, a artyleria ujęta w brygadach służy do celów specjalnych a nieobowiązkowych do zwycięstwa w polu.
I generacja to II wojna światowa (początek, pełnia);
II generacja to koniec II Wojny-Wojna koreańska (rakiety się pojawiają);
III generacja to wojna w Wietnamie;
IV generacja to wojna w Iraku 1991 (rakiety są powszechne, użycie komputerów [balistyczne?] jest powszechne];
V generacja to technologie początku XXI wieku.
VI generacja to Nandan III generacja.
VII generacja to Nandan IV generacja etc.
Jednostki wyposażone w broń rakietową zasadniczo strzelają ją niezależnie od posiadania rakiet taktycznych, p-rakiet czy rakiet icbm. Np. piechVplot ma własne zdolności zwalczania icbm niezależnie od posiadania p-rakiet (Kodex rakietowy).
Rakiety organiczne mają znacznie bardziej ograniczony zasięg (zasadniczo nie między prowincjami). Rakiety taktyczne w porównaniu do organicznych rakiet na składzie np. artylerii rakietowej zapewniają celniejsze i mocniejsze pierdolnięcie: rakiety przebijające grube bunkry, uderzające szczególnie celnie (istotne jeśli zależy komuś na szybkim obezwładnieniu), czy wreszcie umożliwiają bycie użytymi jednocześnie z rakietami organicznymi, zapewniając ścianę ognia.
P-rakiety strącają rakiety pewniej (napotka, to strąca. P-rakieta to tak naprawdę zestaw kilku efektorów)
Icbm mają zasięg rażenia większy i bezpieczniejszy (dla odpalającego).
Mam jeszcze parę innych konzeptów szczegółowych, częściowo przedstawianych już tutaj kiedyś, zanim zachorowałem pierwszy raz, ale to sobie można poczytać.

