2025-05-05, 00:18
Ni hao
Edycja Nandan prowadzona przez prehiego na planecie Nandan (Nandan znaczy raj!) dostała ode mnie dużą i customową mapę. Będąc nieskromnym, imo ta mapa była jak na standardy PNW całkiem nieźle zdesignowana, ale nadal przydałyby się do niej imo poprawki. Możecie się jej przyjrzeć pod tym wątkiem, wraz z opisami regionów od @prehi:
https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1025
Moim planem jest to by zachować oryginalny design principle jaki miałem kiedy ją tworzyłem, to jest: dużo przestrzeni by gracze nie mogli umrzeć od byle ganka z dużą liczbą prowincji, pływalne rzeki i bardzo dużo wybrzeża by boostować generalnie zaniedbywaną flotę, a za to zredukować nieco ogólnie liczbę prowincji i poprawić setup niektórych regionów, szczególnie górzystych. Nie zamierzam za to w ogóle zmieniać ilości regionów ani ich klimatów, ani jeśli to możliwe - zbytnio ich granic.
Najpierw, trochę poprawek "oczywistych", które wprowadzę niezależnie od tego co się wydarzy:
Ponieważ nieznana jest liczba graczy ani gdzie konkretnie będą, to liczba prowincji w Uttarze (górny kontynent) zostanie zmniejszona, możliwe też że zmieni się dystrybucja (niektóre regiony stracą liczbę prowincji, a inne nie stracą ich w ogóle. Możliwe (ale wątpię), że niektóre regiony zyskają prowincje. Będzie to zależne głównie od liczby graczy jak i ich rozłożenia.
Teraz, przejdziemy do moich głównych propozycji:
1. Kasujemy Morze Wewnętrzne
![[Obrazek: Uhv0fY0.png]](https://i.imgur.com/Uhv0fY0.png)
Tak jak wspomniałem, boostujemy możliwości floty i zalecamy graczom by jej nie zaniedbywali, nawet jak im daleko do południowego kontynentu do kolonizacji. Przez wyrzucenie jednego akwenu tutaj, gracze w zatoce będą mieli możliwość interwencji w wielu różnych krajach. Ogólnie, powinno to też podbić jakość dyplomacji w calym regionie. Różowa linia wyznacza nową granicę między Cieśniną Sadagar a Zatoką Bliźniaków.
2. Redesign regionów górzystych Uttary
Region 10 (J) został stworzony z fajnymi dolinami, które sprawiają, że nie jest to super doskonała pozycja do campienia w górach. Z jakiegoś powodu, nie wpadłem by zrobić tego to samo w innych regionach górzystych. Ogólnie, pomijając fakt, że MG może będzie karał za próbę wrzucenia całego kraju w góry, to w niektórych regionach bym poprawił fakt, że góry zbyt dobrze chronią przed potencjalną inwazją. Można też imo zrobić ten teren ogólnie ciekawszym. Moje propozycje dla 3 relewantnych regionów górskich:
Region 3 ©:
![[Obrazek: iIWkRxJ.png]](https://i.imgur.com/iIWkRxJ.png)
Prosta zmiana, nieco ułatwić konektywność prowincji, zarekomenduję dodanie jednej doliny. Plan jest taki też by ogólnie liczba prowincji w regionie spadła.
Region 15 (O):
![[Obrazek: VchAnJj.png]](https://i.imgur.com/VchAnJj.png)
Po pierwsze, liczba prowincji zostanie mocno zmniejszona. Ale po drugie, mimo, że in lore to są Himalaje Nandanu, to trzeba coś zrobić by nie był to kompletny nieprzebijalny mur dla innych. Liczba prowincji ogólnie w regionie spadnie, ale zarekomenduję dodanie kilku dolin (prowincje traktowane jak wzgórza). Wreszcie, region 16 (S) nie będzie już kompletnie zamknięty górami, a będzie można do niego dojść wzdłuż wybrzeża (acz same prowincje wybrzeża pomniejsze pewnie).
Region 20 (T):
Tutaj jest dosyć ciekawy case, bo w środku jest inspirowane Andami wielkie jezioro, które dotychczas właściwie nie miało prezencji na mapie (widać je tylko na oryginalnym drafcie mapy terenowej, o tutaj):
![[Obrazek: CYBWZJX.png]](https://i.imgur.com/CYBWZJX.png)
Moim planem jest realnie dodać to jezioro i otaczającą je nizinę wraz z dolinami, co sprawi, że realnie będzie się dało tu mieć fajne państwo, ale ogólnie też, z licznymi dolinami region ten będzie mniej blokował. Ogólnie też, ponownie, liczę na obniżenie ilości prowincji.
![[Obrazek: Iqz0fqS.png]](https://i.imgur.com/Iqz0fqS.png)
4. Anihilować miażdżącą większość prowek w Dakshin
![[Obrazek: 4ZeoT1r.png]](https://i.imgur.com/4ZeoT1r.png)
Ok, wspomniałem wcześniej, że ogólnie trzeba zmniejszyć liczbę prowek. Dakshin to technicznie mogłoby nie dotyczyć, bo gracze nie będą tam zaczynali (albo będzie jakiś w ramach wyjątku), ale imo - zasugerowałbym by też znacząco ograniczyć liczbę prowek na tym kontynencie. Mimo faktu, że miałem centrum koloonizacyjne i byłem jednym z kilku krajów co kolonizowały ten kontynent, przez 7 tur gry nie zbliżyliśmy się by skolonizować chociaż 10% tego. Poniżej możecie zobaczyć ile zdążyłem skolonizować z centrum kolonizacyjnym przez całą poprzednią edycję.
Edycja Nandan prowadzona przez prehiego na planecie Nandan (Nandan znaczy raj!) dostała ode mnie dużą i customową mapę. Będąc nieskromnym, imo ta mapa była jak na standardy PNW całkiem nieźle zdesignowana, ale nadal przydałyby się do niej imo poprawki. Możecie się jej przyjrzeć pod tym wątkiem, wraz z opisami regionów od @prehi:
https://pnwpbf.eu/showthread.php?tid=1025
![[Obrazek: A954NOj.png]](https://i.imgur.com/A954NOj.png)
Moim planem jest to by zachować oryginalny design principle jaki miałem kiedy ją tworzyłem, to jest: dużo przestrzeni by gracze nie mogli umrzeć od byle ganka z dużą liczbą prowincji, pływalne rzeki i bardzo dużo wybrzeża by boostować generalnie zaniedbywaną flotę, a za to zredukować nieco ogólnie liczbę prowincji i poprawić setup niektórych regionów, szczególnie górzystych. Nie zamierzam za to w ogóle zmieniać ilości regionów ani ich klimatów, ani jeśli to możliwe - zbytnio ich granic.
Najpierw, trochę poprawek "oczywistych", które wprowadzę niezależnie od tego co się wydarzy:
Ponieważ nieznana jest liczba graczy ani gdzie konkretnie będą, to liczba prowincji w Uttarze (górny kontynent) zostanie zmniejszona, możliwe też że zmieni się dystrybucja (niektóre regiony stracą liczbę prowincji, a inne nie stracą ich w ogóle. Możliwe (ale wątpię), że niektóre regiony zyskają prowincje. Będzie to zależne głównie od liczby graczy jak i ich rozłożenia.
Teraz, przejdziemy do moich głównych propozycji:
1. Kasujemy Morze Wewnętrzne
![[Obrazek: Uhv0fY0.png]](https://i.imgur.com/Uhv0fY0.png)
Tak jak wspomniałem, boostujemy możliwości floty i zalecamy graczom by jej nie zaniedbywali, nawet jak im daleko do południowego kontynentu do kolonizacji. Przez wyrzucenie jednego akwenu tutaj, gracze w zatoce będą mieli możliwość interwencji w wielu różnych krajach. Ogólnie, powinno to też podbić jakość dyplomacji w calym regionie. Różowa linia wyznacza nową granicę między Cieśniną Sadagar a Zatoką Bliźniaków.
2. Redesign regionów górzystych Uttary
Region 10 (J) został stworzony z fajnymi dolinami, które sprawiają, że nie jest to super doskonała pozycja do campienia w górach. Z jakiegoś powodu, nie wpadłem by zrobić tego to samo w innych regionach górzystych. Ogólnie, pomijając fakt, że MG może będzie karał za próbę wrzucenia całego kraju w góry, to w niektórych regionach bym poprawił fakt, że góry zbyt dobrze chronią przed potencjalną inwazją. Można też imo zrobić ten teren ogólnie ciekawszym. Moje propozycje dla 3 relewantnych regionów górskich:
Region 3 ©:
![[Obrazek: iIWkRxJ.png]](https://i.imgur.com/iIWkRxJ.png)
Prosta zmiana, nieco ułatwić konektywność prowincji, zarekomenduję dodanie jednej doliny. Plan jest taki też by ogólnie liczba prowincji w regionie spadła.
Region 15 (O):
![[Obrazek: VchAnJj.png]](https://i.imgur.com/VchAnJj.png)
Po pierwsze, liczba prowincji zostanie mocno zmniejszona. Ale po drugie, mimo, że in lore to są Himalaje Nandanu, to trzeba coś zrobić by nie był to kompletny nieprzebijalny mur dla innych. Liczba prowincji ogólnie w regionie spadnie, ale zarekomenduję dodanie kilku dolin (prowincje traktowane jak wzgórza). Wreszcie, region 16 (S) nie będzie już kompletnie zamknięty górami, a będzie można do niego dojść wzdłuż wybrzeża (acz same prowincje wybrzeża pomniejsze pewnie).
Region 20 (T):
Tutaj jest dosyć ciekawy case, bo w środku jest inspirowane Andami wielkie jezioro, które dotychczas właściwie nie miało prezencji na mapie (widać je tylko na oryginalnym drafcie mapy terenowej, o tutaj):
![[Obrazek: CYBWZJX.png]](https://i.imgur.com/CYBWZJX.png)
Moim planem jest realnie dodać to jezioro i otaczającą je nizinę wraz z dolinami, co sprawi, że realnie będzie się dało tu mieć fajne państwo, ale ogólnie też, z licznymi dolinami region ten będzie mniej blokował. Ogólnie też, ponownie, liczę na obniżenie ilości prowincji.
![[Obrazek: Iqz0fqS.png]](https://i.imgur.com/Iqz0fqS.png)
4. Anihilować miażdżącą większość prowek w Dakshin
![[Obrazek: 4ZeoT1r.png]](https://i.imgur.com/4ZeoT1r.png)
Ok, wspomniałem wcześniej, że ogólnie trzeba zmniejszyć liczbę prowek. Dakshin to technicznie mogłoby nie dotyczyć, bo gracze nie będą tam zaczynali (albo będzie jakiś w ramach wyjątku), ale imo - zasugerowałbym by też znacząco ograniczyć liczbę prowek na tym kontynencie. Mimo faktu, że miałem centrum koloonizacyjne i byłem jednym z kilku krajów co kolonizowały ten kontynent, przez 7 tur gry nie zbliżyliśmy się by skolonizować chociaż 10% tego. Poniżej możecie zobaczyć ile zdążyłem skolonizować z centrum kolonizacyjnym przez całą poprzednią edycję.
![[Obrazek: LdZ6er4.png]](https://i.imgur.com/LdZ6er4.png)