Nandan Trzeci: Cennik
#1
Pierwociny: na razie tylko PP, tak jak to przemyślałem. Będę powoli dawał aktualizacje, jak będę wrzucał to będę wrzucał w nowym poście całość nowości.
Oczywiście można w tym temacie komentować.

Ważna uwaga: przypominam że cn. 10 mln ludności, 50 WP start.
... przybliżam się że liczba ludności na start średnio będzie raczej koło 15-18 mln. Niektórzy mogą mieć powyżej 20-25.


Cytat:--- Punkty prosperity ---

W trakcie tury możemy na każdą dziedzinę przeznaczyć tylko 1 albo 2 PP. Wykorzystanie akcji za 2 PP wyklucza możliwość wzięcia akcji za 1 PP. Podobnie nie można wziąć kilku akcji za 1 PP z tej samej dziedziny.
  • Stabilność I: +10% stabilności

  • Stabilność II: zakładamy nowe centrum

  • Bogactwo I: +20 mln $ ALBO +2*X mln $, gdzie X to liczba pełnych mln ludności w państwie.

  • Bogactwo II: j/w, z dodatkowym +10 mln $ za każde kontrolowane centrum finansowe/handlowe

  • Przemysł I: +1 WP w centrach przemysłowych

  • Przemysł II: jw. oraz +50 WP na potrzeby wyliczenia bazy przemysłowej w tej turze

  • Nauka I: +3 postępu badań w dowolnym slocie albo proponujemy nową technologię specjalną do wyceny przez MG

  • Nauka II: jw. oraz +1 slot naukowy w tej turze

  • Wojska lądowe I: +3 postępu badań technologii z wojsk lądowych oraz możemy dodać albo usunąć jedną doktrynę dotyczącą wojsk lądowych

  • Wojska lądowe II: jw. oraz +1 um. dowolnego generała wojsk lądowych oraz +1WP w centrach zbrojeniowych

  • Lotnictwo I: +3 postępu badań technologii z lotnictwa oraz możemy dodać albo usunąć jedną doktrynę dotyczącą lotnictwa

  • Lotnictwo II: jw. oraz +1 um. dowolnego generała lotniczego oraz +1WP w centrach lotniczych

  • Flota I: +3 postępu badań technologii z floty oraz możemy dodać albo usunąć jedną doktrynę dotyczącą floty

  • Flota II: jw. oraz +1 um. dowolnego admirała oraz +1WP w centrach stoczniowych

  • Wywiad I: +6 postępu akcji wywiadowczej w wybranym slocie LUB +2 do kontrwywiadu w przyszłej turze.

  • Wywiad II: jw. oraz +1 slot wywiadowczy

  • Kolonizacja I: +1 kolonizowana prowincja w turze

  • Kolonizacja II: jw. oraz +2 WP w jednej ze skolonizowanych prowincji w tej turze
Odpowiedz
#2
Enter rzucił POMYSŁ:


Cytat:Z mojej strony chciałbym zaproponować dyskusję nad wzbogaceniem cennika o budynki cywilne i pochodne. Propozycję popieram stwierdzeniem, że niemal cały cennik poprzedniego nandanu (i wielu edycji) był wypełniony propozycjami typowo militarnymi. Wiadomo, że jest to jeden z głównych elementów rozgrywki, ale rozpatrywałem rozważenie alternatywy dla ew. pokojowych frakcji.

Przykładowo co by stało na przeszkodzie dodania np.
Nadajniki mediów - raz, ze zapewniają szybszą komunikację w okolicy, ale mogłyby np. zapewniać +% do stabilności co ture.
Kompleksy szpitalne - większa odporność na ew. epidemie (czy to eventy związane ze zdrowiem lub podobne) może dodatkowy % przy wzroście populacji?
Porty przeładunkowe - dosłownie ogromny port, dopiero z którego można rzeczywiście wysyłać FT
centra zarządzania kryzysowego - zmniejszona wrażliwość na ew. katastrofalne eventy.

Przyszło mi do głowy w sumie przed chwilą gdy myślałem o ew. rozgrywce. Oczywiście nie mówię by schodzić na jakiś niższy poziom i proponować oddzielne pozycje dla kin, teatrów ect. bo to byśmy zawalili cały cennik. Jak mówię... jest to luźna koncepcja do rozważenia.

Robimy konkurs na swoje propozycje i jak by to działało.

Proszę tak robić, by było proste do użycia, na przykład +% do wzrostu populacji nieco trudne, bo populacja jest tak mocno uproszczona że mało to da...
...proszę nie dublować z Centrami, np. z Centrum Handlowym. Ale czekam na pomysły!

Proszę też zaproponować koszty, na podstawie obecnego cennika do Śródziemia. I tak się je poprawi jak sporządzę cennik do wrzucenia tutu i poddam pod hejcenie.
Odpowiedz